Slunovrat a netopýři

Dostihový rok v Česku se láme krátce poté, co slavíme-anebo taky neslavíme – letní slunovrat.  Ten letošní se zlomil   nenápadně, ve dnech, kdy v Ascotu  zuřil královský mítink, zatímco dostihové Čechy, Morava a kousek Slovenska se chystaly na největší rovinovou událost místního kalendáře  a přitom  po očku sledovaly  marné počínání fotbalistů v bitvě s Portugalci.   Byla tak trochu symbolická – národní tým usiloval o vítězství nad někým, na koho, obrazně řečeno, neměl.  Sklidil důstojnou porážku a může se chystat na příští kvalifikace do příštích velkých událostí. Marketingově bylo mistrovství Evropy pro český fotbal velkým úspěchem. Tým, kterému před měsícem věřil málokdo, se proměnil  bezmála v národní hrdiny, a  na vlně zájmu se svezly statisíce zájemců, kteří jinak o fotbal nezavadí.  Poskakovali  po náměstích, zvyšovali konzumaci v restauracích a dopřávali si v dnešní době stále méně častý pocit sounáležitosti.  I za tímhle stál tak trochu  ten propracovaný fotbalový marketing.
Možná vám  to zní cize, ale i dostihovému   sportu  by se hodil kus marketingu.   A selského rozumu.  Už při tvorbě termínové listiny.  Člověku někdy připadá, jako by ji tvořila skupinka netopýrů, kteří si v noci  spokojeně putují za asistence svých sonarů a ve dne se schovají za trám nebo za oceán. A  interakce s okolním světem omezují na minimum.  Že v Jockey Clubu žádný prokazatelný netopýr nesedí?  Jste si jistí?
 Jistě, termín derby je samozřejmě  tradiční, a  jeho posunování by znělo tradicionalistům  kacířsky a   přímým účastníkům neodborně.  Jenže derby a potažmo klasické dostihy jsou pro případný dostihový marketing  jedněmi z mála přirozených aktiv, ve kterých u nás může hrát o zájemce z řady mimo těch pár stovek věrných, s kterými se v ochozech  závodišť pravidelně setkáváme.  A jestliže  termíny prvních dvou klasik  trůní v termínové listině v termínech hokejového mistrovství světa, zatímco derby sebevědomě konkuruje pro změnu fotbalovému mistrovství Evropy,   je evidentní, že na sportovní fanoušky dostihový marketing necílí. Kdo je ale tedy cílovou skupinou?    Nemám tušení. Pokud to jsou  účastníci srpnové akce „evropská noc pro netopýry,“    nabízím se jako distributor propagačních letáčků. Třeba se  totiž pletu a celý plán je tak  sofistikovaný, že prostřednictvím netopýrů osloví davy. Už se na ně při Velké ceně Prahy těším.
-re-