Olehla: Wroclaw je alternativou k Mostu, ne k Meranu

První dostihové odpoledne má za sebou ze včerejška polské závodiště ve Wroclawi.  Účastí jednoho koně – Pareta – přispěl úspěchu “znovuzrození“ tamního hipodromu také trenér Čestmír Olehla.  První start v Polsku určitě nevyšel podle představ, neboť Pareto pod Jaroslavem Myškou po pádu v průběhu  svůj  dostih nakonec vůbec  nedokončil, ale jinak se i přes  promáčenou dráhu  wroclawské dostihy povedly a pro budoucnost Poláci  prezentují pro české stáje zajímavou alternativu.


„I když až tak dobré to nebude. První propozice, které vydaly, byly  z hlediska našich možností na starty hodně  zajímavé, ale pak vyšly nové, upravené, a tam už jsou pro cizí koně různé penality a omezení,“ upozorňuje Čestmír Olehla, s kterým polští pořadatelé ve Wroclawi spolupracují i na propagaci své dráhy v českých zemích. I tak je ale wroclawské závodiště startovní alternativou nejenom pro překážkové, ale i pro rovinové koně,  a bude s ním zřejmě třeba počítat i pro doby budoucí.  „Tvrdí, že v rozjezdu počítají se třemi lety, kdy se budou učit, pak  už by se chtěli dostat na potřebnou úroveň,“ upřesňuje Olehla, který na tamní dráze jistě nebyl naposled.
„Pokud jde o překážkovou dráhu, je to závodiště  pro koně, kteří chodí po zelené dráze, z mého hlediska je to třeba alternativa pro starty v Mostu. I proto, že dotace jsou srovnatelné a  mám to od nás do Wroclawi podstatně blíž,“ uvažuje Čestmír Olehla. Na druhé straně není pro něj polská dráha třeba variantou k italskému překážkovému hipodromu v  Meranu,  neboť tam jde v dostizích  o nesrovnatelně vyšší dotace. „Pokud budu mít koně, který si může vydělat v Meranu,  nebudeme s ním asi jezdit do Wroclawi,  to by nedávalo smysl…“
Na září se ovšem v Polsku chystá „milionový“ dostih a tam by pořadatelé určitě rádi  nalákali českou kvalitu. „Jejich představou bylo, že  by třeba do toho dostihu přilákali i Tiumena,  to by pro ně bylo nesmírně zajímavé.  Jenže podle mého tyhle naděje nejsou moc realistické, není to úplně ten typ dráhy pro naše krosaře jako příprava na Velkou pardubickou,“ říká Olehla s tím, že konkrétní plány pro účast na dalších wroclawských dostizích bude promýšlet později.
Pokud jde o první konkrétní dojmy z polské dráhy,  jsou  u něj poněkud smíšené. „Určitě jsme měli obavy z toho, jak  budou zvládat překážky místní jezdci, ale v tomhle ohledu se dostihy poměrně povedly, bylo to pro nás celkem milé překvapení. Samozřejmě, i nadále to tam bude hodně o jezdcích. V neděli tam byla hluboká dráha, s kterou si  dobře poradili, uvidíme, co nás bude čekat v příštích týdnech…“  To by se polský hipodrom zřejmě měl stát cílem výprav i dalších českých subjektů…