Germič: Love Connection přes "Deyla" do německé klasiky?

Svěřenkyně Karla Germiče Love Connection půjde do nedělního Deylova memoriálu v Praze v pozici nejlepší klisny ročníku, kterou bude proti stejně starým klisnám  obhajovat na pražské dráze na distanci 1400 metrů.  Loňská zimní královna se na startu těžko může zbavit pozice favoritky, a skutečnost, že s ní realizační tým pošilhává i po startu v německé jarní klasice v Düsseldorfu, tuto skutečnost jenom umocňuje. S jakými reálnými plány ale výprava z Lysé nad Labem pojede na nedělní start?


„Náš nedělní cíl? Jdeme na start s tím, že bychom chtěli vyhrát,“ usmívá se trenér Karel Germič. „Na druhé straně je to ale dostih, který bereme i my především jako přípravu. Měl by jí pomoci v přípravě jak na pražskou Jarní cenu klisen, tak potom na stejný klasický dostih, který bude v Düsseldorfu. Pokud by všechno šlo  ideálně,  rádi bychom s ní absolvovali  oba klasické dostihy, zatím se zdá být na dobré cestě.“


Německý start by samozřejmě byl pionýrským činem, protože české klisny  nic podobného dlouhá léta nevyzkoušely,  zatímco německé účastnice pražské Jarní ceny klisen v minulosti z Prahy vozily úspěchy. „Samozřejmě, je nám jasné, že  to je hodně náročný  úkol, ale pokud se v Praže nyní a pak i v klasice ukáže Love Connection,  určitě se o německý start chceme pokusit,“ říká sebevědomě Germič. „Dráha v Düsseldorfu je hodně specifická, je to takové z kopce a pak do kopce,  ni, co by se zvlášť podobalo Praze, ale  já jsem přesvědčený, že by naší klisně mohly podmínky vyhovovat. Ona má raději měkčí podklad, a  to by v Německu mohla být  pro ni výhoda,“ dodává s tím, že zatímco na české a případně i slovenské starty je pro letošek domluven s Jiřím Chaloupkou,  do německé klasiky by klisnu měl v případě startu vést Bayjuržan Murzabajev.  „S ním jsme předběžně domluvení, samozřejmě pokud by v dostihu neměl jezdit něco pro svou stáj,  což ale není moc pravděpodobné,“ doplňuje Karel Germič.


První start ale čeká Love Connection pod Jiřím Chaloupkou v Praze,  a trenéra trochu mrzí, že právě na distanci 1400 metrů. „To je pro ni možná ta nejhorší varianta. Máme vyzkoušeno, že 1200 metrů umí seběhnout z čela, na delší trati si zase umí v dostihu fouknout  a předvést svůj závěr. Tady to je ale taková varianta mezi, a pro ni to může být trošku problém. Musí se zkusit schovat mezi koně, a uvidíme, na co to bude stačit,“ dodává Karel Germič.