Češi zítra do Trevisa: Bodlák ne, další ano

Zítřejší mítink v italském Trevisu se podle všech zpráv bude konat tak, jak je naplánováno, a vypravila se na něj i početná skupina českých účastníků.  Nejpočetnější skupinu veze tradičně trenér Josef Váňa mladší, který do Itálie veze i tandem účastníků pro  Premio steeple Chase di Treviso, listed o 25000 eur.

„Myslíme si, že máme natrénováno kvalitně a na ten dostih se těšíme, oba koně se v práci ukazovali dobře,“ konstatuje Josef Váňa mladší na konto Ole Caballera i Morning Stara.  3500 metrů dlouhý dostih je pro jeho svěřence vrcholem dostihové  sezóny v Trevisu,  další italské překážkové dostihy jsou totiž plánovány do Milána. „Zatím se zdá, že i tam dostihy budou, příští týden bychom měli pro ně řešit první přihlášky,“ dodává úřadující italské šampion mezi dostihovými trenéry, který i s žokeji Bartošem a Kratochvílem.

Do Itálie naopak nakonec necestuje trenér Radim Bodlák,  který účast na dostizích v Trevisu nakonec vyhodnotil jako nežádoucí. „Myslím, že jsme z Jockey Clubu nedostali správné informace. I když vše proběhne v pořádku, po návratu bychom všichni měli projít dvoutýdenní karanténou, a kdo ví, jestli by nedošlo i k dalším opatřením. Když jsme si to všechno vyhodnotili, došel jsem k přesvědčení, že do Trevisa tentokrát raději necestujeme,“ dodává Bodlák, který měl v hlavním dostihu programu na startu míst svého nového svěřence Catch Life.

Svěřenkyně Grega Wroblewského Dallina naopak na startu bude, i když její trenér do Itálie necestoval. „Nic za tím není, necítím se dobře, a tak jsem s koněm nejel. Klisna ale na startu bude, myslím, že na závodišti k velkému kontaktu s okolím nedochází, a tak  nebezpečí nákazy nijak speciálně nikomu nehrozí,“ potvrzuje Wroblewski. „Je otázka, jak to bude s dostihy dál, ve Francii už se běhalo bez diváků, dnes se rušily dostihy v Sandownu, ale my jsme na jejich konání samozřejmě závislí,“ říká trenér Wroblewski.

České týmy samozřejmě účast v Trevisu konzultovaly s hygienickými stanicemi a jak uvádí server dostihy.fitmin, v Itálii stráví jen nezbytně nutnou dobu na závodišti mimo kontakt s většími počty lidí, „Váňovci“ si dovážejí i vlastní proviant.