Srnec: Po úspěšném podzimu opět ke Gosdenovi
Žokej Martin Srnec se v posledních letech pohyboval z pohledu českých turfmanů poněkud mimo hlavní proud pozornosti. O jeho výsledcích jsme četli především z Polska, a zatímco ve Služewci se stal stálým hostem, na českých či slovenských drahách byl v k vidění sporadicky. Letos na podzim jej ovšem ´průběžně angažovala pro české u zahraniční starty stáj Lokotrans a Srnec se podílel i na možná největším „neponntosovském“ úspěchu letošní sezóny, když vyhrál v sedle Aigle Vaillanta listed dostih ve francouzském Nantes. Jak zkušený žokej vnímá návrat do centra dění českého turfu, a jak k němu vlastně došlo? A byl pro něj letošní rok sezonou návratu?
„Tak trochu ano. Začalo to, když jsem byl oslovený, abych v Karlových Varech v létě jezdil Vignettu. Pro stáj Cardboard už jsem jezdil ve Varšavě, a rád jsem přijel i do Karlových Varů. A pak mne oslovili ze stáje Lokotrans, a já s nimi velmi rád začal spolupracovat,“ klíčí Martin Srnec, jak došlo k jeho posunu k častému angažmá v růžovém dresu Lokotransu.
V jeho barvách zaznamenal úspěchy nejenom v Praze a Bratislavě, ale také v Mnichově, Düsseldorfu a ve zmíněném francouzském listed. „Dostal jsem se na skvělé koně, kteří jsou připravení na té nejvyšší profesionální úrovni,“ pochvaluje si Srnec spolupráci, která mu kromě francouzského úspěchu přinesla mimo jiné i hattrick úspěchů v sedle Aphelie Light.
Nejcennějším výsledkem byl ale samozřejmě ten francouzský. „Aigle Vaillant tam předvedl velmi dobrý výkon. Uspět ve Francii v blacktype dostihu je přece něco, co moc koní od nás nedokázalo,“ dodává. „Myslím, že pokud je před ním dostih na správné distanci a trefí se také pro něj vyhovující klimatické podmínky, je to skutečně kůň na francouzské úrovni kategorie listed.“
V souvislosti s úspěšným podzimem nejenom v růžové se samozřejmě nabízí otázka, jak to bude se spoluprací mezi Srncem a stájí Lokotrans v dalším období. „Já se další spolupráci určitě nebráním a budu za ní rád, ale je to něco, o čem se ještě bude jednat. Nyní mě ovšem čeká už dvanáctá zima v Newmarketu u trenéra Gosdena,“ připomíná své pravidelné zimoviště, kde obvyklé tráví zimní měsíce do poloviny března. „Pokud pak bude ze strany Lokotransu zájem, určitě to bude pro mě priorita,“ říká Martin Srnec, který má ovšem zajímavě rozehranou sezónu příštího roku i ve Varšavě, „V Polsku jsem jezdil jejich zimního favorita Bolda, a mám ho od trenéra Janusze Kozlowského slíbeného i na příští rok, a to by taky mohlo být hodně zajímavé,“ dodává žokej, jemuž už v roce 2005 unikl zisk českého šampionátu jen zásluhou nižšího počtu druhých míst v souboji s Janem Rájou…