Bartoš: Plán na květnové Merano je reálný

Stejně jako v České republice, i v Itálii  je momentálně na stole plán rozjezdu dostihů  v polovině května. Z pohledu českých zájmů je i letos nejzajímavější italskou destinací Merano, kde  by se teoreticky mohly dostihy rozjet od sedmnáctého května. A rád by se jich zúčastnil i úřadující italský překážkový šampion mezi jezdci Josef Bartoš.  Jak dnes zkušený žokej vidí nadcházející sezónu u nás a v Itálii?

„Zdá se, že z pohledu dostihů jsme na tom podobně,  v Itálii i tady se sezóna na květen nějak chystá, ale jestli začne, to bude záležet na povolení vlády v souvislosti se stavem, jaký  v příštím měsíci nastane," “říká Josef Bartoš.  I když zprávy z Itálie, které se dostávaly na běžnou veřejnost v posledních týdnech, rozhodně nepřekypovaly optimismem, Bartoš potvrzuje, že v dostihových kruzích problémy v souvislosti s epidemií nezaznamenal.  „Nevím o nikom, kdo by měl nějaký problém v okruhu kolem dostihů  v Meranu. Mám taky známé, kteří se pohybují na závodišti v Římě, a pokud je mi známo, tam je to taky zatím všechno v pořádku. Plán na meranské dostihy mi připadá reálný,,“ dodává jezdec, který několik let jezdil především pro italské stáje u trenéra Paola Favera.

Nyní  ale do Itálie jezdil jako jeho soupeř a věří, že v podobném duchu bude probíhat jeho kariéra i letos. „Pokud se v Itálii dostihy rozběhnou tak, jak předpokládá ten současný plán, koně stáje Scuderia Aichner budou mířit zase především tam,“  potvrzuje Josef  Bartoš. „V Meranu  jsou prozatím ve hře termíny od května do července,  nyní to ale všechno stojí na souhlasu italských orgánů.“ Italská vláda má nepochybně jiné priority než dostihový sport, i tak ale zainteresovaní doufají, že se všechno povede vyladit a sezóna se  znovu rozběhne i na jihu Evropy.

„Další otázkou je samozřejmě i to, jestli se do Itálie dostaneme i my,“ uvažuje Josef Bartoš. „Věřím, že při tom, jak jsou opatření nastavená dnes, by to mělo být reálné,  Při dostizích bychom tam trávili vlastně jen několik hodin. Ale více uvidíme v příštích týdnech, situace se teď rychle vyvíjí a my budeme taky v polovině května moudřejší.“

Pokud se  provoz v Meranu skutečně rozjede  v optimisticky stanoveném termínu, čeká na Bartoše poměrně náročný úkol z pohledu snižování váhy. „Když se dnes podívám na váhu, potřeboval bych shodit takových pět kilo, to je poměrně dost,“ připouští s tím, že tak daleko od potřebné dostihové hmotnosti se  v posledních letech obvykle nedostal. „Normálně jezdíme i přes zimu, nebývá tam taková pauza, abych nějak moc přibíral. Na váze určitě musím v těch příštích týdnech zapracovat,“ uvědomuje si a s důvěrou doplňuje: „Jestli se ale na první  dostihy do Merana dostaneme, věřím, že budeme nachystaní tak, jak je potřeba.“