Qatar Prix de l’Arc de Triomphe dostává nové logo

Francouzská dostihová autorita France Galop tento týden odhalila novou podobu loga, které více podtrhuje prestiž jejího nejcennějšího klenotu Qatar Prix de l’Arc de Triomphe, jednoho z nejvýznamnějších světových dostihů, jehož letošní ročník se uskuteční v neděli 1. října 2023 na závodišti v Longchamp. Přímo na závodišti ho bude sledovat zhruba 35 000 diváků, často přijíždějících z i z jiných kontinentů, přímý přenos bude vysílán do 60 zemí světa, více než 250 akreditovaných novinářů bude zprostředkovávat dojmy přímo ze závodiště, zatímco sázkaři po celém světě prosází více než 70 milionů Eur. Mimořádnou kvalitu dostihu zaujímajícího jedinečné místo v mezinárodním odstihovíém kalendáři dokumentuje i skutečnost, že pravidelně se objevuje na prvních místech v žebříčku nejlepších světových dostihů, který podle kvality předvedených výkonů jednotlivých koní vyhlašuje Mezinárodní federace dostihových autorit (IFHA) pod patronátem společnosti Longines. Od roku 2023 tento slavný dostih získává nové logo, které vyzdvihne prestiž, historii a eleganci, která je s tímto dostihem spojena. 

Nové logo Qatar Prix de l’Arc de Triomphe je podle zástupců francouzské dostihové autority modernější a také přívětivější k médiím a digitálním technologiím, dosahuje správné rovnováhy mezi prestiží a sportem, rychlostí a elegancí, přičemž si zachovává okamžitě identifikovatelnou barvu titulárního sponzora a odpovídající obrázky a typografii. Vyobrazený monument Vítězného oblouku vzdává hold dědictví a historickému vlivu této sportovní události a zároveň dodává sílu tomuto legendárnímu závodu. Návrh tohoto nového loga byl svěřen nezávislé globální designérské agentuře Seenk, která působí v oblasti brandingových, digitálních a komunikačních projektů již více než 20 let. Logo odráží i sponzorství pozoruhodné svou dlouhověkostí. Předchozí logo bylo představeno v roce 2008 na oslavu nového partnerství tohoto legendárního závodu s Qatar Racing & Equestrian Clubem. Rok za rokem toto spojení posilovalo prestiž závodu, který se koná v rámci víkendového mítinku, jenž vyniká jedinečností svých prizemoney ve výši 10 milionů eur a soustředěním 12 dostihů kategorie Group 1 (nejvyšší úroveň soutěže v dostihovém sportu), včetně Qatar Arabian World Cupu určeného pro čistokrevné arabské koně. Ve světě sportu je dlouhodobost této sponzorské smlouvy naprosto výjimečná - původně byla podepsána na pětileté období (2008-2012), v roce 2010 byla poprvé prodloužena až do roku 2022. V průběhu let se vzájemný vztah upevňoval a nová dohoda podepsaná v roce 2022 znamenala prodloužení partnerství až do roku 2027. Tato dohoda nyní zahrnuje i francouzské derby, nyní Qatar Prix du Jockey Club, druhý nejvýznamnější dostih francouzského dostihového kalendáře.