Royal Ascot: Překvapení jménem State of Rest

Vrcholem druhého dne mítinku Royal Ascot byly dvoukilometrové Prince of Wales’s Stakes (Gr. 1, 4+, 2 004 metrů, 1 000 000 Ł), ve kterých se představilo pouze pět koní, avšak ačkoli čtyři z nich měli na kontě minimálně jedno vítězství v Gr.1 dostihu favoritem po impozantním výkonu v sandownské Gr. 3 Brigadier Gerard Stakes byl jediný kůň, který na nejvyšší scéně dosud nestartoval - Bay Bridge (R. Moore). Triumf v Gr. 1 dostihu však při své premiéře na nejvyšší scéně nezískal, protože díky úpravě taktiky všechny zaskočil start cíl jdoucí State of Rest, který získal první vítězství v rámci Royal Ascotu, jak pro svého trenéra Josepha O’Briena, tak i pro jezdce Shanea Crosse.

Jeden z rozhodujících momentů dostihu se odehrál v okamžiku startu přímo ve startovacích boxech – se sedmdesáti šesti triumfy v rámci mítinku Royala Ascot daleko nejúspěšnějšímu aktivnímu jezdci Frankie Dettorimu v sedle druhého favorita a vítěze tohoto dostihu z roku 2020 Lorda Northa se dlouho nedařilo sundat kapuci, která se zasekla pod uzdečkou a do dostihu tak odstartoval se ztrátou několika délek. Diktování pravidelného tempa se mezitím ujal loňský vítěz australských Cox Plate a letošní Prix Ganay State of Rest (S. Cross) a na čele vydržel až do cíle, když s přehledem o délku odolal útoku favorizovaného Bay Bridge (R. Moore), třetí místo s odstupem dalších dvou a čtvrt délky obsadila francouzská Grand Glory (M. Barzalona), která o hlavu porazila loňského japonského derbystu a březnového vítěze Dubai Sheema Classic Shahryara (C. Demuro) a poslední s odstupem tří a půl délky doběhl nešťastný Lord North. Joseph O’Brien tak deset poté co v Prince of Wales’s Stakes vyhrál jako jezdec v sedle So You Think oslavil triumf i jako trenér. Ohledně dalšího směřování svého svěřence se trenér příliš nevyjadřoval, z majitelského sektroru (Henry Field) však přišla mnohem konkrétnější inormace: „Myslím, že teď v Evropě odvedl svou práci a bylo by skvělé, kdyby se nám znovu podařilo vyhrát Cox Plate.“ Čili je velmi pravděpodobné, že na evropských drahách ho (minimálně letos) již neuvidíme.