Holčák: Pro úspěch ve slovenské klasice i v Jockey Cupu?

 

Konec září už je tradičně termínem finále klasické sezóny na Slovensku. Tamní St.Leger bude vyvrcholením nedělního dostihového dne, a i když pozornost českých turfmanů tentokrát budou poutat především pražský EJC a nedělní meranské Gran Premio, i ve slovenském St Leger figurují české zájmy přesto, že v něm nakonec nestartuje hrdina české anologie Ramssio.  Na startu totiž nechybí hrdina letošního Slovenského derby Arcturus, kterého do boje posílá František Holčák.

 

„Arcturus je v pořádku, na dostih do Bratislavy se těšíme a věříme, že by se opět mohl poprat o co nejlepší umístění,“ shrnuje plány a představy velkokarlovický trenér, který by po modré stuze rád z Bratislavy dovezl i úspěch z nejdelší klasiky.

 

Právě délka trati může být při Arcturusových kvalitách jedním z jeho hlavních soupeřů, ovšem František Holčák věří, že faktorem být nemusí. „Arcturus určitě není klasický vytrvalec, ale ty hlasy, které z něj už na jaře dělaly koně na krátké distance,  přesvědčil v derby o opaku. Nemyslím si, že by nezvládl těch 400 metrů navíc proti derby,“ míní Holčák s respektem pro specifika bratislavské dráhy. „Samozřejmě, hodně bude záležet na průběhu dostihu, ale máme zkušeného žokeje, který si s koněm rozumí,“ dodává na konto Zdenka Šmídy, který se po vítězném derby vrací do sedla i v poslední letošní slovenské klasice.

 

O den dříve bude i František Holčák soustředit pozornost do Prahy, do LERAM EJC MILLION totiž posílá svého rychlíka Mr Righta a věří, že i na 1400 metrech předvede formu, která ho vynesla k poslednímu triumfu v Budapešti. „Mr. Right je určitě v pořádku, ale je to kůň, který potřebuje trochu tvrdší ruku. Věřím, že takovou v sobotu dostane, a pak věřím, že by to mělo být dobré a že se ukáže podobně jako v Maďarsku.“

 

Mr Right se  podívá podruhé za dobu českého tréninku na trať dlouhou 1400 metrů, na které loni vyhrál  Českomoravskou cenu. „Mělo by to být dobré. On taky nemládne a s lety mu rychlost nepřibývá, takže by se možná mohl posunout na mílové tratě.  1400 metrů pro něj nyní může být optimálních,“ domnívá se František  Holčák.