Polské dotace zatím nesignalizují český exodus

Zprávy o podstatném finančním „znovuzrození“ dostihů ve varšavském Služewci při současné situaci v tuzemsku jistě  vzbudily značnou pozornost mezi účastníky dostihového provozu.  Zajímavé peníze v kombinaci s nikoli nedosažitelnou vzdáleností, to může být injekce pro trenéry zejména ze severu Moravy.  Jak se ale ukazuje,  prozatím   se žádný hromadný exodus účastníků dostihů do Polska nechystá.  Potvrzují to názory trenérských  matadorů Holčáka (na snímku) a Olehly, kteří to na hraniční čáru s Polskem jistě nemají daleko…


„Samozřejmě, pro nás jsou zprávy  o tom, že se ve Varšavě bude běhat o podstatně vyšší peníze,  zajímavou novinkou,“ připouští trenér František Holčák. Z Velkých Karlovic to má  do Služewce pět hodin, stejně jako   na dostihy do Mostu.  „Máme tady od Těšína novou dálnici prakticky na celou cestu, s vestou by problém nebyl. Věřím ale, že i u nás dojde k nějakému pohybu v dotacích,  nějaké konkrétní plány ohledně Varšavy a případných startů tam si  tedy nedáváme,“ říká valašský trenér k případnému cestování za dotacemi do Polska. Na druhé straně v minulých letech pilně angažoval své svěřence na slovenské dráhy a je evidentní, že   nemá problém s koňmi cestovat ani do Polska.
„Samozřejmě, pokud by k tomu mělo dojít, bude hodně záležet na dohodě s majiteli koní.  Máme tu takové, kteří chtějí uspět v Čechách, ale taky takové, co by si  třeba polské dostihy rádi zkusili a úspěch v nich by pro ně  byl zajímavý…“ Holčák tedy nyní  bude vyčkávat a  případné polské ataky  povede až po vyhodnocení dalších  údajů. „Zatím, je to nová informace, určitě se ale nad ní budeme zamýšlet,“ slibuje.
Nedaleko polských hranic sídlí také  Čestmír Olehla, toho ale   nechává prozatím varšavská iniciativa poměrně chladným. „U nás je sníh a  moc se na něm připravit nedá,  naši koně si můžou nějaké větší cíle dávat až v květnu. A navíc, já moc koní do rovin nemám, a o skocích ve Varšavě beztak nemá smysl uvažovat,“ upozorňuje  Olehla s poukazem na skutečnost, že  polské dostihy na překážkách obvykle měly sídlo především ve Vratislavi.    „Pokud by se povedlo obnovit překážkový provoz tam, bylo by to pro nás určitě zajímavé. Cesta tam je pro mě stejně dlouhá jako do Pardubic,   a to by byla velká výhoda,“ upozorňuje trenér, který ze zahraničních destinací v posledních letech preferoval především Itálii. „V loňském roce jsem byl s wroclawskými v kontaktu a úvahy o obnovení provozu  tu byly,  zatím ale  nemám žádné novinky,“ dodává Čestmír Olehla.